nuffnang

Thursday, 11 June 2015

Story Q poslaju


 
Hari ni memang konfident level untuk mengepos barang custemor adalah tersangat sangat tinggi.
Semangat kemain! sebab apa? sebab ada Mr N, tokang angkut bungkusan parcel.. huhu, TAPI tokang angkat je lah, bahagian seterusnya memang dia serender sebab Mr.N adalah seorang yang begitu sabar dalam semua hal kecuali MENUNGGU.hah! tang tu memang dia serrender.. k,fine. :)


Kenapa muka dia cam tak puas hati je tuh! huhu >_<
Duk ralit Q menunggu giliran untuk menimbang salah satu bungkusan ni, datang lah sorang makcik bersama sorang anak lelaki dan seorang anak perempuan.. Tetiba je datang Q betol betol rapat belakang nisa. Aishhhh! udah kenapa makcik ni rapat sangat ni kan.. tak selesa nisa dibuatnya. Lepastu nisa cubalah kedepan sikit, eh eh... dia pun ikut sekali kedepan, Ya Allah...sabo je lah, nisa cuba letakkan handbag yang disandang kebelakang.. bagi ada ruang antara nisa dan beliau.. yelah, apa taknya, makcik tu beratur gaya dah nak berpeluk dah. tak bagi space langsung!
 
"Apesal ramai sangat manusia nih!, banyak-banyak kaunter kat sini, satu aje dibukanya.. mana pegi semua pekerja ni, melambatkan kerja betul nak kene beratur panjang panjang" Tenkingnya dengan kuat betol-betol rapat belakang nisa.
 
 
Ya Allah, sabar je lah.. tau la nak cepat kan. tak yah la nak bising bising lepastu Q sampai himpit himpit bagai. Aiii seram haku dibuatnya! errrrr...
Hilang semangat tetiba! huhu
Taksudah yang tu, dibebel pulak anaknya yang tak reti duduk diam tu...dah la nada bebelan tu kuat bergema, dekat kat telinga kita ni..hmm betol betol menduga kesabaran diri nih... boleh tekanan jiwa. bhahahahhahaha
Kepada sape-sape yang selalu ke pejabat pos tu mesti tau cane kan. macam macam gaya, macam-macam gelagat makhluk Allah ni.
Kalau Mr.N yang Q tadi maunya tak sampai satu saat dia cabut lari...hahahaks!
 
 
"Terima Kasih sudi baca" :)
 
 
 
 
 

2 comments:

  1. Akak pernah kena tggu 2jam lebih semata2 nak pos satu parcel je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg proses dikaunter makan masa kak, sbb dorang nak keluarkan resit gst bagai kan. hmm, mmg kene banyak bersabar kalau nk mengepos skrg ni -_-

      Delete

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik ^_^