nuffnang

Monday 7 January 2013

Cara Melangsingkan Perut Buncit

Anda mempunyai masalah pada bahagian Perut?




Baik lelaki mahupun perempuan, mereka yang mengalami situasi ini mungkin membuatkan mereka hilang rasa keyakinan diri...atau mungkin juga mengakibatkan mereka mnegalami keadaan 'mudah sempot' @ tidak selesa untuk bernafas, sukar mencari saiz baju yang sesuai dll.

Namun, bagi lelaki, kata orang.... "Isteri sayang suami berperut buncit!"
adehhh! betol ke???huhuhu.
sesungguhnya saya jua tidak pasti sejauh mana akan kesahihan kenyataan itu..heeeee
ada juga yang mengatakan bahawasanya.....

betol ke??? O_o <kompiusss>

haha...apepun hakikatnya dan biar bagaimana pun bentuk fizikal suami anda, anda perlulah menerima 'beliau' seadanya... kerana,
REDHA Allah adalah bila Suami Redha pada  isteri. :)

Anda inginkan bentuk badan camgini???


Di sini ada beberapa tips untuk mengurangkan tahap kebesaran perut anda ittu...meh baca meh,



6 Cara Mudah Melangsingkan Perut Buncit 

1. Pertama, Minum air putih (mineral water) dengan konsisten

Konsisten dalam pengambilan minuman air putih (mineral water) akan sangat membantu dalam usaha mengecilkan perut . Caranya sudah jelas : minumlah 8 gelas air putih setiap hari. Ingat, air putih yang anda minum akan mencairkan kepekatan sodium dalam tubuh sehingga meningkatkan jumlah air yang keluar dari sistem.


Minum lebih banyak air juga menjamin fungsi hempedu efektif untuk mengeluarkan produk sampah. Jangan mengurangkan pengambilan air walaupun waktu diet kerana banyak bahan akan mengalami kesulitan sewaktu proses pencernaan.


2.  Makan dengan perlahan

Hindari makan dengan terburu-buru. Cara Itu akan mengakibatkan udara 'terkejut' dalam usus dan membentuk gas yang dapat menjadikan perut mudah kembung. Duduk dengan tenang saat makan dan kunyah makanan dengan perlahan. Makanan yang tidak dikunyah menjadi bahagian-bahagian kecil dan tidak dapat dicerna dengan baik dan menghasilkan lebih banyak gas.


3. Mengurangkan Pengambilan garam dalam makanan

Terlalu banyak garam akan menambah jumlah sodium untuk mekanisme yang memperlambat cairan tubuh sehingga mendorong air keluar dari sel. Akibatnya, perut terasa penuh dan kembung.


4. Pengambilan makanan berserat

Serat adalah elemen penting dalam diet, oleh itu makanlah  makanan berserat  seperti yang terdapat dalam buah-buahan seperti apel dan pir yang banyak kandungan air.


5.  Menghindari sembelit

Sembelit didefinisikan sebagai buang air besar kurang dari tiga kali dalam seminggu. Keadaan ini akan membuatkan  perut terasa membengkak. Untuk merangsang usus, tingkatkan jumlah pengambilan makanan berserat dari buah-buahan dan sayuran. Ingat lakukan hal ini secara bertahap.


6. Kerap berolahraga/bersenam

Lakukan olah raga yang bukan bersifat pertandingan atau seperti jogging dll. Olahraga akan membantu memindahkan cairan dalam perut dan mendorong proses keluar dan masuk aliran darah yang akan dilkeluarkan sebagai peluh atau urine.



Begitulah 6 cara mudah melangsingkan perut dan tidak ramai yang mnyedari akan cara pelangsingan yang sederhana ini, namun terbukti efektif bila dilakukan dengan konsisten.

Meskipun begitu kita semua tahu untuk mendapatkan sesuatu kita perlulah berusaha tanpa ada rasa putus asa. Semoga dengan ketekunan dan kesungguhan anda akan membantu melangsingkan perut anda.

Dipetik dari : Sumber



~Selamat Mencuba~


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik ^_^