nuffnang

Wednesday, 3 December 2014

Khasiat Daun Duri Tujuh Bilah + Ubati bisul

Sepanjang hidup ni, tak tau pulak pokok daun duri tujuh bilah ni banyak khasiatnya.
Masa tu duk kalut abang naik bisul. nak duduk bukan main seksa nengoknye.. nak naik motor sampai senget-senget tak tahan sakitnya. kesian pulak...
Mak cakap, pegi ambil daun duri tujuh bilah....aku tanya kenapa? mak kata, daun tu boleh sembuhkan sakit bisul. Apalagi, cepat-cepat aku pegi ambil kat halaman rumah bagi kat mak untuk tindakan seterusnya.




Mak ambil daun tu, ditumbuknya bersama sedikit beras, kunyit dan garam. agak2 lumat dan berlendir, mak kaup dan sendukkan ke dalam mangkuk kecil. Mak bagi abg, katanya, sebelum tidur sapu daun ni kat bisul... sapu bulat kat sekeliling bisul yg naik tu, dan tinggalkan bahagian mata bisul. ingat ye, diulang! jangan sapu bahagian mata bisul, sapu kat sekeliling dia je. bagi ruang dia bernafas. nanti bisul tu akan kecut ngn sendiri.

Alhamdulillah, memang menjadi...3 4 hari lepas tu bisul tu menghilang, selepas sedikit demi sedikit nanah dari bisul tu keluar. abang cakap, memang baik  daun ni, dah tak sakit dah katanya..
Alhamdulillah, semuanya dengan izin Allah s.w.t kan.. kita hanya berusaha berubat, tapi Dia yang menyembuhkan.



Kelebihan, Kegunaan dan Rawatan.

1. Merawat kanser terutama kanser kolon/usus besar, kanser hidung dan kanser yang lain. 
2. Sakit Buah pinggang.


Tiga Cara Rawatan: 

1. Masukkan 2 helai daun ke dalam air panas, dijadikan teh dan diminum. 
2. Daunnya dimakan sebagai ulam 1-3 helai setiap hari.
3. Kisar daun menjadi lumat, dijadikan jus dan diminum.

Untuk info lebih lanjut boleh klik di sini.



♡♥Selamat Mencuba♡♥



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik ^_^