nuffnang

Thursday, 2 April 2015

Pulangkan Kucing

Ingat tak sebelum ni nisa penah citer yang nisa dapat kucing 3eko tu, sape yang terlepas posting tu boleh klik disini untuk baca.

Baru je dapat rasa bela kucing, dah kene pegi pulangkan balik kat tuan dia.
Hahh, sapa suruh buat apa apa tak minta izin laki kan. hihi

Rupa-rupanya suami nisa bukan saje saje tak minat kucing, tapi memang dia alah dengan bulu kucing, hok alohhh..
Kesian dia asyik duk bersin je 24jam. Sambil-sambil bersin, sambil pujuk nisa suruh pulangkan balik hak penjagaan kucing tu kat tuan dia. 

Alaaaaa, sedih la nisa, baru je sehari dapat main-main ngan kucing esok dah kene paksa pulangkan..
Kucing tu baruu aje nak baik-baik ngn tuan baru tau. Nama nama dorang pun tak sempat lagi nak bagi...sedihnya! huuuu

Tapi apakan daya, sayang pada sidia itu melebihi sayang ku pada kucing, nak taknak terpaksa jugak pulangkan meow meow tu.. nak buat macam mana jodoh ngan mereka tak panjang. sobsobs! lap ayak mata!


Mak meow tu sedih je, macam tau tau je nisa nak hantar dia balik, dia tengok je nisa..hukhuks
Selamat tinggal sayang sayangku, jaga diri baik baik nanti ^_^


On the way balik dari pulangkan meow, dia tegur,
"nape muncung je...ok, abang mintak maaf ye buat nisa sedih" pintanya.

Aduhh, ghase bersalah pulak bila dia mintak maaf kat kita..
"Ishh, nape abang nak mintak maaf pulak, nisa yang salah..nisa yang tak mintak izin abang dulu kan, nisa yang salah dalam hal ni, nisa mintak maaf ye bang, nisa tak buat lagi. Janji!" angkat tangan paras bahu sempit kan mata buat-buat sedih. haha.. tapi memang betoi betoi mintak maaf pun. heeee

"Ok, abang maafkan, tapi dengan syarat, maafkan abang juga ye" katanya sambil menjeling manja!

"okeh! 0-0 ye." balas balik jelingan tu! haha gatai!

"Jom abang belanja nisa makan, nak tak?" tanya dia lagi.

"Mau nye taknak! haha... rugi la kalau nisa tolak, rezeki tu, hehe... tapi nak makan nan cheese tau!"

haha mengada!

"ok ok, jom"

Sampai je kat kedai ABC Food Corner, terus dia pesan order...
Nah amik kauuu!, satu je oder, terus dapat tiga.. semua pebret nisa! haha seronok kemain ekau!!!



Naan Cheese!


Roti Pisang!


Tosei Cheese!



Apa tunggu lagi, jom makan! tak tau nak makan mana satu dulu, apa dia betol betol rasa bersalah ke hape ni?? sampai tiga sekali oder nye, hmm... nisa dengan rasa tak bersalah nyee, terus makan..haha
Dia buat sengih je, sebab tadi dah kenyang makan nasi kat rumah. Rugi! rugi !




Okeh, dah siap makan, Alhamdulillah. Sedap dan murah! sangat berbaloi! lain kali boleh merajuk lagi, baaaahahahahaaa!



Terima Kasih Sudi Baca :)



No comments:

Post a comment

Terima Kasih sudi komen yang baik-baik ^_^